Jenny Packham Resort 2015

 

Conosciuta più che altro per i suoi bellissimi abiti da sposa o da red carpet, Jenny Packham conferma la raffinatezza del suo stile anche nella collezione Resort, pensata la crociera e le più eleganti serate d’estate.

La collezione  Resort 2015 è ispirata all’incontro tra Oriente ed Occidente e diventa in una serie di modelli in cui la linearità dei kimoni giapponesi incontra la frivolezza degli abiti da sera occidentali. L’esperienza nel vestire le donne nel giorno più bello della loro vita aggiunge quel pizzico di dolcezza e bon ton che fa tanto chic.

Personalmente adoro il minimalismo orientale e sono una inguaribile romantica e per me questa è davvero una collezione da sogno.

________________________

Known mostly for her beautiful wedding and red carpet dresses or red carpet, Jenny Packham confirms the elegance of his style even in the Resort collection, designed the most elegant cruising and summer evenings.

The Resort 2015 collection is inspired by the encounter between East and West and becomes a series of models in which the linearity of Japanese kimonos meets the frivolity of the Westerners evening dresses. The experience in dressing women in the most beautiful day of their lives adds a touch of sweetness and good taste that is so chic.

Personally I love the oriental minimalism and I’m an incurable romantic and  for me this is definitely a dream collection.

 

Photo source: Style.com

Annunci